Sunday, August 15, 2010

Naik tangga atau dipatuk ular? the dice still in my hand.

Entah kenapa aku perlu heartbroke sebegini rupa. Rasanya ini pengalaman paling teruk pernah aku rasa dan sukar untuk ditempuhi buat kali ke dua atau lanjut. Jika sebelum ini hanya ego sahaja pedinding Aku untuk mempertahankan aku. Kali ini perisai itu harus aku buang. Aku tahu perisai itu hanyalah mitos dongeng yang dicipta oleh Aleksander dan askar pejuangnya. Mana mungkin Aleksander mampu menanggung beban holilistik berat sebegini.


Mentah daging nampak merah nya. Ditolak mentah mentah tak sama dengan itu. Bayangkan jika kau GCB yang makcik kau beli untuk juadah makan malam kau dihidang dengan daging mentah. marah bukan? kan? sama lah jika ditandingkan dengan simulasi itu tadi.

Dia tak sama dengan Aleksander. Dia umpama Napoleon dinamit yang meletupkan seluruh benak hati aku. Josh Gracin pernah berkata bahawa dia pernah mengalaminya. Aku pernah berkongsi dengan beliau. Tapi dia tidak lah sehebat Peter dan Jud yang pakar dalam menjawab seni soalan bertalu talu. Kau juga sedar yang anak anak kau juga pasti akan menipu kau kelak sebagaimana kau menipu ibu bapa kau. Kawan? heh. Jika dicampak kedalam little pond pun dia boleh jadi besar.


Pernah kau lihat kucing kesayangan kau dilanggar kereta? Pasti kau tidak kisah bulunya hinggap di pakaian kau tatkala kau meratapi kematiannya ditepi jalan. Tapi endah tak ENGKAU jika kau menangisi kegembiraan aku yang gembira meninggalkan kau sementara kau bergembira dengan lelaki lain di sesuatu tempat. atau engkau lanjutkan. bukan?


Pernah kau merasa efek perubahan cuaca? samada dari panas ke sejuk atau dari sejuk ke panas? itulah. kedua keduanya membawa maknanya sama iaitu berubah. sama juga dengan berubah. tetapi lain jika dibandingkan dengan rubah(beruang kecil). Kau mungkin boleh ludah ke langit. tapi kau duduk bumi der. bukan bulan.

No comments: