Wednesday, January 13, 2010

Sedang aku bermanja dengan mama, kedengaran bingitan Ambulans dihadapan rumah. Oh terasa macam kat New York pula.

"Haa ini kepala bapak kau, ini kepala bapak aku, kau pijak kepala bapak aku, aku pijak kepala bapak kau. Santek!" kata Tisin kepada Alex. Mereka bergaduh sebab Alex cakap bapak Tisin babi. Tisin membalas, "Eii ei kepala bapak jangan main eh. Kepala babi boleh, aku pantang betul orang main nama bapak aku." (Tisin melayu tipikal. sungguh)

"Ada ke patut si Alex tu cakap macamtu kat kau Tisin, kalau aku kan Sin, dah lama aku pijak dia do!" bakar Param yang memang tidak suka kepada Alex sejak dia dimalukan di Mall tahun lepas. "Memang aku ada panas hati juga dengan Alex tu semenjak tahun lepas lagi." Sambung Param lagi. Tisin hanya membisu. Mungkin tengah kumpul power. Mungkin dia terfikir untuk report kat bapak dia. Dia juga sedar dia dah masuk 17 tahun lagi 2 bulan mendatang.

Param memang firestone. Penulis kata dia racist kepada golongan cina. Tah la kau tanya la writer. Aku tukang taip je. Okay nanti aku bagitau Widdle.

Okeangs sambung cerita. Tisin seorang yang agak terpengaruh dengan angkatan kumpulan gengster melayu. Dia call abang long dia suruh pukul Alex.


******************************************************************
(TAMMAT PERSEKOLAHAN) LOKASI: SEKITAR BELAKANG KEDAI MAKAN


Tidak kurang juga seperti Tisin. Alex juga mengimport lenchai dia dari China untuk membelasah Tisin bagi pihak dia. Okey kita alihkan perhatian sebentar kepada Munirah yang menyorok dibelakang pintu tong sampah mengintai lelaki idamannya Tisin. Dia memang sukakan Tisin sejak tamat Penilaian Menengah Rendah lagi. Okey kita kembali ke lokasi pertembungan, Abang long Tisin pegang cota,(bila masa?) manakala lenchai Alex hanya menyandang beg galas. Berisi bom didalam. Param menjerit, "Tisin, lari! Dia ada bom!" Tisin patuhi arahan Param. Dia dan abang long nya berlari ke arah kekedaian. Lenchai Alex membaling bom itu kearah mereka. Tapi Tisin elak. Bom itu meletup di pusat keagamaan.












Lanjutannya, sila baca di surat khabar. Sorry bro gua taknak masuk ISA.

3 comments:

Adam Depoyster said...

kawan baik kita?

nikaizat said...

aku pom x nak bro....

Zack Medek said...

hahah. merepek je post ni. adam sorang je yang sanggup baca.